fredag 31 juli 2015

Bröllop vigsel

En helt oförglömlig dag med så mycket kärlek. Efter fotograferingen skulle jag äntligen få säga ja till min Paul och bli hans fru Ivarsson. Vigseln ägde rum i Rudskoga kyrka och kunde inte ha blivit mer stämningsfull. Det var så personligt, jag som trodde jag skulle ha svårt att vara närvarande där i stunden. Tvärtom njöt jag rakt igenom och kunde verkligen ta till mig vad som hände, att vi delade löften om evig trohet och kärlek och all den fantastiska sång och text som pastor Eva, familj och vänner delade. 



Delar med mig av vigselprogrammet som innehöll bibelläsning av Malin Eriksson och Pauls gudmor Sonja Lundberg, solosång av Christoffer Hildingsson och mamma Marie Tjärnbro, där hon själv hade skrivit text och musik i en bara för oss egenkomponerad sång. En helt underbar låt som fullkomligt briljerade tillsammans med stråkarna. Utgångsmusiken gjorde sig utmärkt tillsammans med den duktiga kören som ställde upp dagen till ära.







"Jag lovar att älska dig, i lust och nöd, tills döden skiljer oss åt." "Jag tar emot denna ring, som ett tecken på vår kärleks gemenskap". 













Den klassiska brudkyssen och så massa kramar och grattis. Därefter en svängom med värsta finåket, till bröllopsfesten där gästerna väntade. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar