måndag 7 juli 2014

Snickarns dotter

Har glömt att visa er en ombyggnation på huset utsida som tog form i april. Lagom rolig kanske, en liten petites i det stora hela kan man känna. Det verkade iallafall pappa tycka som snabbt som bara den såg till att mura en ny skorsten, även om jag tycker att det är en ganska stor sak att just mura om en skorsten. Han tyckte den gamla såg alldeles för liten ut i jämförelse med huset, superpluttig tyckte han, ”så kan den ju inte se ut”. Nej såklart kan den inte se ut så, sa vi och så murades den om. Han mumlade något om för smala kanaler också men det där förstod jag mig inte på, ibland behöver man inte bry sig om att fråga heller. Mer av pappas projekt hittar ni här




Pappa, snällaste pappa. Som otaliga gånger tagit sig tid att förklara och demonstrera, ritat och förklarat igen. Hur hade vi klarat oss utan dig? Vi hade inte klarat oss utan dig. TACK för all tid du lagt ner på oss och vårt lilla projekt. Hoppas du orkar ställa upp även i fortsättningen, har en stark känsla att vi aldrig kommer att sluta fråga. Bildkavalkaden som följer får stå för hyllningen av min pappa.









Och ni ska veta att det inte bara är snickra som han kan, han är en baddare på att binda midsommarkransar också. Min pappa kan allt! Visst är det något speciellt med pappor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar