måndag 24 oktober 2016

Spökblomma och inomhusgran

Svängde förbi Varvsgatans blomsterhandel när jag var i stan, där köper jag allra helst mina inomhusblommor. Är så sugen på att ha en veckoprenumeration där, på en bukett att hämta upp på väg hem från jobbet innan helgen. Vilken vardagslyx. Med dagens inköp av spökträd och inomhusgran preppade jag inför både Halloween och jul. Det senare måtte väll va ok eftersom det idag är exakt två månader kvar. Vi är där på nolltid.






Den konjakfärgade skinnsoffan har fått maka på sig till fördel för en ny, större och mycket bekvämare variant. Men bara provisoriskt. På nedervåningen är tanken att ha ett finare vardagsrum så skinnsoffan ska tillbaka och den gråa härligheten ska få flytta in i salen på övervåningen. Där hoppas vi inom en snar framtid få till ett bekvämt sällskapsrum med fokus på TV häng och plats för stora sällskap. Nu var det ju så att vi köpte den grå soffan ovetande om att den inte gick upp för vår trånga trapp, varför den i nuläget får ta plats i vardagsrummet. Pappa ska hjälpa oss att ta ner trappräcket så att vi får upp schabraket och återställa ordningen. Iallafall, på eftermiddagen blev det en spontan playdate med tremänningen. Ett tips, varvsgatan har denna vecka ett fint erbjudande omfattande alla växter i hela butiken. Jag fick med mig en aloe vera växt på köpet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar