tisdag 26 november 2013

Gammalt blir nytt

Ni som känner mig vet att den där fåtöljen från Jysk följt med mig sen barnsben, ja iallafall tonårsben. Det var min första möbel jag önskade mig i present, kanske hade mitt intresse för inredning börjat redan då. Idag tycker jag tyvärr inte den är lika tjusig, lagom nedsutten och sliten i tyget. Den måste ha betytt någonting för jag hade till och med baxat in den längst bak i garderoben där den förvarats istället för att slängas. Tills i dagarna, då jag fick för mig att ställa iordning en barajagmedenbrabok-hörna. Gammal och sliten blev till ny och inbjudande i ett nafs. Enklare än att slänga över en fin filt och ett mjukt fårskinn blir det inte. Härmed konstaterat att vissa saker med automatik inte ska hamna på tippen, man vet aldrig när de kan komma till användning igen. Jag trivs i min hörna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar