söndag 24 november 2013

Helgens göromål

Vilken underbar helg. Framför allt eftersom jag fått tillbringa den med de jag tycker om allra mest. Fredagskvällen bestod av god mat och massa bubblande över några glas vin. Det var inte en dag försent att vi fick spendera tid tillsammans, utan våra män, även om det också är väldans trevligt. Inte nog med att de kom och förgyllde min fredag, som världens snällaste underbaraste hjälpsammaste kom de även förbi några timmar på lördagen för att hjälpa oss måla plank. Vi har nämligen fått den största leveransen med fasadplank som alla ska målas en gång innan de åker upp på väggen, där de måste målas igen. Mallan och Mallan, arbetsmyror som de är, ställde upp med världens härligaste entusiasm och tillsammans målade vi så det stod härliga till. Till tonerna av det bästa från 1998 dessutom. Tack för allt flickor!

Färgen på huset är avslöjad, inte den största skrällen kanske. 

Min största kärlek fick jag umgås med på lördagkvällen. Vi jobbar och tränar båda på så olika tider att det ibland känns som att vi aldrig ses. Därför var det extra kul att få tillbringa kvällen ihop, bara du och jag. Vi åt tapas på favoritrestaurangen och såg Gravity på bio. Idag har jag och Wilma varit ensamma, vi har gått den långa promenaden och beundrat höstplanteringarna i trädgården. Jag har även hunnit måla lite mer plank, en perfekt kombination av produktiv och lat.


Inspirationen till den här kombinationen fick jag från Grand Hotel.

Hoppas ni haft en fin helg. Ny vecka, nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar