onsdag 1 januari 2014

Happy New Year

Ytterligare ett år har passerat. Jag lägger år 2013 bakom mig, reflekterar inte direkt över vad som hänt, vad som inte hanns med eller några speciella prestationer. Någon årsresumé kommer därmed inte presenteras på min blogg såsom det gjorts på många håll runt om i bloggvärlden. Inte för att jag inte vill minnas, 2013 har varit ett bra år på alla sätt och vis. Jag får umgås med människor som gör mig glad och jag har ett jobb som jag trivs med. Anledningen är den stora förväntan jag äntrar det nya året med. Den tar liksom över allt annat. Efter 19 månader på socialkontoret kan jag konstatera att jag kommit in i det förvånansvärt bra och kan därför, med gott samvete, lägga allt fokus på Boåsen och alla beslut som följer med dess färdigställande. Ansvarig snickare, tillika min pappa, har så gott som lovat att bygget ska stå klart till hösten 2014 så det känns inte helt orimligt att förutspå att 2014 helt kommer att gå i renoveringen och inredningens tecken. I skrivandets stund söker jag faktiskt efter passande mässor som aktualiserar ämnet, tror det kan vara bra att börja där någonstans. 

Nyårslöfte? Nej, inte direkt. Det skulle isåfall vara att bli bättre på att uppdatera om Boåsen här på bloggen, bättre med kortare inlägg om renoveringens framgång än en milslång årsresumé lagom till nästa årsskifte. Hur det nya året firades in? I sällskap av goda vänner, guld och glamour samt en utsökt tre rätters middag.  









Önskar er allt gott under 2014 och hoppas att ni alla går ett spännande år till mötes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar