söndag 14 december 2014

Tredje advent

Hoppas ni haft en mysig tredje advent. Advent helgerna bara flyger fram. En adventsljusstake har vi i alla fall fått fram på köksön. I år fyllde jag den med kottar som jag torkat så de vecklar ut sig sådär fint och så målade jag bara topparna vita för att få lite snökänsla. 


Tips för att få ett rum att kännas mindre rörigt är att samla sånt som du inte vill ställa in i skåp eller lådor på en bricka, i en korg eller låda. På så sätt har du lätt tillgång till grejerna då de står framme men ändå ger rummet ett organiserat och prydligt intryck. På min brick fick till och med adventsljusstaken plats. Den finaste julblomman, utan konkurrens, julrosen. 




Jag har tagit tag i att möblera upp glasverandan som dels får visa upp sommarens loppisfynd och årets jularrangemang. Där har jag fyllt upp en plåtbalja med mossa, granris, glasburkar med värmeljus och annat pynt som kottar och kanelstänger. Som ni ser så tränar vi fortfarande Wilma i att använd den gamla kökssoffan som utkiksplats, hon ser dock gärna att vi fortfarande gör henne sällskap där på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar