söndag 29 november 2015

Veckosummering v.48

Det nya året närmar sig med stormsteg, lade märke till det nu när jag skrev veckonumret. Jag älskar julen och det nya årets intåg så inte mig emot. Får så mycket energi och lust att pyssla och dona så det är inte klokt, och detta är därmed vad jag gjort under större delen av veckan. Titta så får ni se.


Jag bjöd in mina fina flickor till förmiddagspyssel här hemma och då band vi granris kransar och gjorde ljuslyktor av glasburkar och näver. Det var så roligt att jag blev tvungen att åka ut i skogen för att samla mer material. Allt som allt bands sen två granris kransar, två enris kransar, tre lärkträd kransar och tre lingonris kransar. Därmed hoppas jag på lite julkänsla. 






På kvällarna har vi gjort babymassage läxan framför brasan och under helgen så åkte advents ljusstakarna upp. Efter att de genomgått en lamp check, vilket tog lite tid då jag fick lite hjälp. Därmed har första advent passerat utan att alla stakar kommit fram, med det tar vi till veckan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar