måndag 27 juni 2016

Midsommar

Har nu tagit reda på att det var San Juan (S:t Johannes) dagen vi firade där på stranden. Jag var heller inte helt ute med liknelsen till Valborg, man firar nämligen övergången från vår till sommar med bål som byggs upp och tänds till sång och dans vid midnatt. Vi sprang föresten på några välkända ansikten mitt i allt. Hade väll aldrig kunnat tro att vi skulle hänga med familjen Wahlgren och kompani i Nerja av alla ställen. Avslöjade aldrig för Linus att Hundtricket länge var min absoluta favoritfilm. 



Midsommar fick avsluta en fantastisk resa. Vårt firande började på playa de Maro, enligt resensenterna Andalusiens bästa strand. Är benägen att hålla med även om Thailands bländande vita ständer är svårslagna. Havet var lagomt varm och härligt och Ebba tyckte sanden var en rolig lekplats. Så länge hon var nakenfis och ingen rumpa behövde bli sandfri inför påklädning njöt även vi. Sen åkte vi tillbaka till huset, käkade räkor och gjorde oss redo för en promenad till restaurangen vid vattnet. Paella fick ersätta min sill och potatis. Vet inte hur jag ska tacka resesällskapet för att vi fick spendera en vecka med dem i vad som inte kunde blivit mer perfekt. Inte ett moln och med ett drömboende har vi absolut ingenting att klaga på. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar