torsdag 30 juni 2016

Frossa i räkor

Eftersom jag inte fick nog av räkor i Spanien mötte jag igår upp kollegorna för att fortsätta att frossa i de rosa rackarna, på Mastmagasinet. Så himmelens gott med räkor. Till det bjöds på Västerbottenpaj, och bröd och aioli såklart. 


Har gästspelat på jobbet en dag i veckan under våren (två under maj) men gick tillbaka till hel föräldraledighet från första juni, så det var ett tag sen vi sågs. Fick ta igen allt som hänt, och allt det andra. Alltid kul att hänga med dom som gör att det är kul att komma tillbaka till jobbet! Känner tacksamhet till min arbetsgivare som låtit mig komma in och jobba helt på mina villkor. Har fått precis så många timmar jag behövt för att bli stimulerad av det höga tempot och för att hinna tillföra något. Ett perfekt upplägg eftersom jag fick hänga resten av veckan med vårt busfrö. Sedan mitten av maj då hon började krypa har hon verkligen gått bananas, klänger och busar på allt och alla. Denna lilla fnittriga, pratiga och intelligenta tjej gör oss verkligen stolta varje dag. Det blir bara roligare och roligare detta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar