söndag 14 september 2014

Still under construction

Helgen och valvakan börjar lida mot sitt slut. Sveriges framtid är oviss, vad som just nu är mycket stabilare är renoveringens framfart. Mycket återstår, mycket blir också färdigställt. Bara skrolla och kolla vad vi haft för oss under helgen. 


Vi slog på kylen för att kunna förvara mjölken som är ett måste till alla kaffepauser. Dessutom ett steg i rätt riktning för det som ska komma att fungera som ett fullt fungerande kök inom en mycket snar framtid. Min främsta uppgift placerade mig strax under taket, jag har lärt mig sätta latex vid listerna som i köket även fick maskering för att nu kunna målas. 



23 fönsterbrädor har sågats, frästs och slipats. Det har även förberetts för monteringen av smygarna. Dessa kommer alltså inom kort att kunna målas klart. Tittar vi in i badrummet kan vi nu se kranar både vid handfat och badkar samt duschar vara monterade. Jag älskar allt jag ser. 



Dessutom har vi haft besök av en liten fransk bulldog vid namn Bobby. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar