måndag 3 november 2014

Jag vann

En vecka senare och jag börjar känna att krafterna kommer tillbaka. Som nyinflyttad i ett drömprojekt tänker ni säkert att det finns hur mycket som helst att uppdatera med och det hade det säkert gjort om jag inte hade befunnit mig i en dimma under vår allra första vecka här i huset. Den senaste månaden tog verkligen kål på mig och jag har nog aldrig känt mig så trött. Köket är i ordning och vi har lyckats putta möblerna på plats men förutom det står flyttlådorna fortfarande orörda. Vi lever alltså fortfarande i ett smärre kaos men det har inte funnits någon energi eller motivation den senaste veckan att göra något åt det, vi har pausat och vilat, sovit och återhämtat oss. Men igår kväll vände det och jag kände äntligen motivation och lust att dyka ner i flyttlådorna för att ställa iordning, organisera och dekorera. 


Och bäst av allt, det går inte att misslyckats. För varenda millimeter av detta hus är perfekt om du frågar mig. Trots alla många, svåra och snabba beslut har vi lyckats få det precis som vi tänkt oss och ibland ännu bättre. Det känns riktigt bra. Om vi blir sugna på att köpa nytt att fylla rummen med? En smula kanske. Därav var jag het i budgivningen på Bukowskis market och vann mitt allra första bud. Ett par stolar i böjträ från 1900-talets början kommer göra sig fint var de än placeras. Nu när jag är på banan igen hoppas jag kunna komma upp med lite bilder från ett litet hemtrevligare Boåsen än sist ni såg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar