söndag 3 juli 2016

Pip, dop och missionshus-konsert

Efter vårt första möte med ny bebiskompis tog vi helgen, som bokats upp med en massa roligheter. Paul besökte Putte i parken med kollegor i fredags och på lördagen var det min tur att hänga där tillsammans med en bunt kusiner. Bra lösning för att slippa barnvakt! Innan jag tog med Elias in till Nattis i Karlstad värme jag upp deltagarna i Jordgubbslunken och sen då såklart genomförde loppet själv. Hade tippat på 34 min men trott att tävlingsmänniskan i mig skulle trigga till en bättre tid. Resultatet blev 34.50 så är inte nöjd, men får skylla mig själv när jag prioriterat bort löpningen. 




Hann med ett kort förkrök hos Nattis innan vi entrade Pip för att se Europe och skriksjunga till Finale countdown, Frej Larsson och Dolores Haze. Bra stämning runt bordet med första parkett framför scenen som levererade grym show. 

Idag fick vi dela Olivers dopdag, två av tre sommardop avklarade. Fina Oliver med hans fina föräldrar, tack för fin fest! Avslutningsvis återförenades familjen Tjärnbro i Ölmhults missionshus för att framföra några musikaliska stycken, något vi ofta gjorde när vi var små. Nu på äldre dar tar vi då och då på oss sådana uppdrag igen, där vi står för programmet under en gudtjänst med mycket sång och musik. Det fina med gamla missionshus är känslan av att tiden stått stilla. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar