onsdag 24 februari 2016

Gamla golv


Fick syn på den här bilden, vilken gav mig lite huvudbry. Det gav den dottern också uppenbarligen, hur söt får man bli? Gamla golv som enbart såpaskurats må va fantastiskt vackra med oslagbar patina och känsla. Ändå kanske det inte alltid är att föredra. 


Jag ser dem med andra ögon nu när de där små händerna ska krypa omkring på dem. Förutom att ha det i sovrummet finns dessutom de gamla plankorna i stora salen. De har såklart ett herrans massa år på nacken, som gör att de nötts och blivit lena. Ändå är jag orolig för att det kan finnas någon flisa här och var. Jag föreslog att vi skulle slipa golven men Paul golvade mitt förslag totalt. Jag är beredd att hålla med, väl slipade är det svårt att ångra sig. Är det inte värt att prova ändå, eller inte? Det ska mycket till för att vi ska komma till beslut, får leta inspiration sålänge.

bild: divaaniblogit.fi

1 kommentar:

  1. ....orkar ni/du så behåll absolut de naturligt såpade golven... inget går upp emot det naturliga med patina...och vad det gäller "lilltjejen" så kommer hon säkert bara krypa nån månad till sen reser sig hon upp och börjar gå!!...

    SvaraRadera