torsdag 28 juli 2016

Före semestern


Vi är precis hemkomna från några fina dagar på Öland. Ger er alla detaljer därifrån i ett annat inlägg. Det var dock nära att vår minisemester inte blev av. Jag golvades helt av febern och låg i två dagar, sjukt drygt i ordets rätta bemärkelse. Först hann jag som tur var fira Hannas födelsedag och examen då hon bjöd in till en mysig trädgårdsfest och överraska Nattis med en babyshower eftersom hon snart blir tvåbarnsmorsa. Där såg jag mig besegrad av flunsan och åkte som gräsänka hem till mamma som kunde ta hand om Ebba så att jag kunde lägga mig. Piggnade tack och lov på mig lagom till vi planerat att åka mot Öland. 

Är inte ett jättefan av babyshowers. Däremot tycker jag att mamashowers har en finare mening, om det begreppet nu finns. Ser mycket hellre att man lägger fokus på och firar den blivande mamman. Att hon istället för det ofödda barnet får cred för vad hon går igenom och kommer att behöva gå igenom med allt vad det innebär att få ett barn. Jag gav till exempel Nattis ett torrschampo, en inredningstidning och risbollar i en ljusslinga till barnrummet. Köper gärna babysaker när lillen väl kommit tills oss. Kanske är det bara jag som är barnsligt negativ mot hypade events.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar