onsdag 8 oktober 2014

3 veckor kvar

Okej, let’s face the facts. Tre veckor kvar till inflytt och detta återstår:

Montera element och fem dörrar (tre ytterdörrar, en pardörr och en garderobsdörr) samt sätta foder på de dörrarna, skrapa klart dörrar och måla färdigt golvlister, tak, dörrar, dörrfoder och de putsade ytorna. Montera trapp med staket, in med toalett, handdukstork, fläkten i badrummen, högtalare i taken och gamla fönster mellan vardagsrum och matsal. Lasera trappan och måla räcken och staket samt såpaskura de gamla golven. In med micro och vinkyl. Tapetsera. Färdigställa elektroniken omfattande eluttag och lampknappar. 


Än har jag inte tillåtit mig att känna stress och panik. Om det kommer? Återstår att se. För visst har det väll ändå hänt lite sen de här sista bilderna från september. 




Minns ni den här väggen, som jag för några månader sedan våndades över att den kändes alldeles för gul? När listen kom upp, som då målats i samma gråvita nyans som de andra listerna och jag haft ett mindre nervsammanbrott för att skillnaden mellan gråvit (fin) och gulvit (ful) blev ännu tydligare, tog vi oss samman och målade hela pärlsponten i samma gråvita. Något vi sagt tidigare att vi inte skulle prioritera nu utan känna oss för och ta tag i senare men som känns så fruktansvärt skönt att de blev av, nu när vi ändå är i farten. Tack älskling för att du orkar med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar