lördag 31 augusti 2013

Dagens inspo

Jag älskar lördagar! Det är min näst bästa veckodag efter fredag. Snälla grannar som visste att vi är mitt upp i ett renoveringsprojekt stod för dagens inspiration då de kom förbi för med tidningar de själv använde sig av när de rustade sin sommarstuga på landet. De var och spanade in vårt "ruckel" häromdagen och tänkte väll att deras tidningar skulle komma väl till användning för att inspirera och hjälpa oss, ett varmt tack. Just tidningar om att rusta, vårda och inreda äldre hus är varmt välkomna i vårt liv just nu. Kan den stå som kandidat för en kommande prenumeration måntro.

 
 
Dagens inspiration ställs mot dagens dilemma, ta bort eller ha kvar, ris eller ros? Blev så deprimerad när jag insåg att regniga dagar inte är så hälsosamma för mitt senaste inköp som passade så bra på altanen. Fick ta mig en funderare på var i huset jag kan vinterförvara den och kom väll fram till att det enda stället skulle kunna vara köket, med passar det? Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker. Den får stå kvar tills vidare så får jag känna på det ett tag.
 
 
Nu: fixa i butiken, det har kommit mer kläder och jag ska under kvällen låta en trogen kund få en förhandsvisning av utbudet när hon ändå är krokarna.
 
Sen: kräftskiva, jag kan aldrig få nog. 
 /Beatrice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar