onsdag 21 augusti 2013

Danmark och Skagen

Jag hann göra fyra dagar på jobbet efter semestern innan jag skämt åsido kände att det var dags att ta en dag till. Långhelgen spenderas därmed i goda vänners lag i Danmark. Stena Line tog oss snabbt från Göteborg över till Fredrikshamn och därifrån var det bara en timmes bilresa kvar så var vi framme i Skagen. Världens mysigaste och blåsigaste lilla by! Hoppas jag kunnat fånga ett uns av känslan vi gick omkring med over there. Kullestensgator, lukten av fisk, små mysiga butiker, hav, hår i ansiktet, skaldjur och öl öl öl.

 
Hotel Sönderstrand
 
Enarmade banditer/ skaldjurstallrik för fyra på Restaurant Pakhuset/ ölbackar


Paul förevigar vårt besök på "den tilsandede kirke" (kyrkan som delvis försvunnit under sanddynorna) bl.a.



"Grenen" -där två hav möts


På hemvägen gjorde vi ett quick stop i Lökken

 
Jag tror jag vågar svara för oss alla när jag ger Danmark höga betyg. Perfekt för en weekend eftersom vi fick en lagom blandning av lugn och ro, fest och kultur. Vi tog oss runt på hotellets cyklar och det är verkligen att rekommendera, så lätt att bara stanna till när det rycker i shoppingtarmen eller utsikten kräver ett par foton.
 
Hoppas ni haft en fin dag annars/ B



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar