torsdag 21 augusti 2014

Formex 2014

Det har säkert inte undgått någon att jag besökt Formex mässan. Och även om jag var osäker på om och hur mycket man fick fota så var mobilkameran framme några gånger för att föreviga det hela. Soft Nordic var det övergripande temat på årets mässa, en stil som föll mig i smaken med de mjuka pastellerna där den grå nyansen är min favorit. Dessa fyra trendutställningar fanns i Formex entrén och satte lixom punkt för hela mitt inspirationstörstande jag. För fler och mer utförliga Formex analyser kan ni besöka Husligheter, Trendenser, Addsimplicity eller Hannarty.


Raw Junction stod för den industriella looken, också helt i min smak. Ska försöka att få in en industriell touch i huset, utan att riskerar att den tar över helt. 


Dark Fragrance, en sensuell och "mysig" look. I denna del av trendutställningen hade Lynn och hennes kompanjon Isabelle från BVN Design fått in sina stolar, får jag säga att jag kände en smula stolthet? 



Wild Wood, mycket naturmaterial och en stil som jag verkligen försöka pränta in i min egen bildbank. Förhoppning är att få in så mycket naturliga material som bara går i inredningen hemma, för mig ger det ett speciellt lugn i inredningen som är svår att fånga med tillgjorda material. 


I en av hallarna hittade vi Capri Collections monter med moster Annika i. Montern var superläckert stylad då den kändes sådär härligt lyxig. Och alla fina kläder som fanns i den sen, ojojoj vilken höst- och vinterkollektion vi går till mötes säger jag bara. 


Såhär i efterhand är det svårt att sortera alla intryck och nya produkter som visades upp. Alla otroligt snyggt stylade montrar gjorde att det ibland var svårt att få upp ögonen för enskilda produkter. Ett nytt märke som jag kikade på lite extra var Lene Bierre. Har säkert sett hennes produkter förut men på Formex lade jag verkligen märke till hennes namn. Ett extra habegär orsakade korglådorna och ett svart industriellt skrivbord. Såg också att Svanefors lanserar de här snygga kuddarna till hösten 2014. Att jag alltid ska fastna för det gråa, svarta och vita. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar