fredag 22 augusti 2014

Loppisrunda

Onsdagens lilla loppistur (läs Kvistbro, Kumla, Hallsberg, Östansjö, Askersund, Röfors och Laxå) resulterade i dessa godsaker. Visst har jag och Paul stannat på ett och annat loppis under de turer vi gjort, men det är något helt annat att åka med sin bästa vän som helt och hållet har samma avsikter som en annan, det vill säga köp köp och köp. Ska nämnas att Paul sa exakt samma sak när jag kom hem och exhalterad lassade upp mina fynd på bordet, "det var nog tur att inte jag var med". Osäker på hur jag ska tolka det. Han blev i alla fall glad för den komiska vattenflaskan med texten släckningsmaterial som han fick. 



Vad loppis kalaset kostade? Säg 200 kr och då ska ni veta att detta inkluderar en skrivmaskin, en räknemaskin, kamera, kassaskrin, ljusstake, vinkylare och diverse glasburkar. Med det sagt så kan jag konstatera att jag älskar att leta fram guldkornen som ligger gömda i loppis skjulen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar