fredag 15 augusti 2014

Från sommarstuga till Formex

Tvära kast under semestern. Idag lunch hos fina Malin och Ludde som gått och blivit med sommarstuga vid vattnet här i Rudskoga, mysigt så det förslår. Hoppas få tillbringa många mysiga höstkvällar framför öppna spisen och ännu fler sommarkvällar ute på altan där.

Imorgon *trumvirvel* ska jag besöka Formex. Egentligen en branchmässa, jag vet, men jag har ändå lyckats få en biljett till mig och Paul som därmed ska få strosa runt i mässhallarna på Stockholmsmässan och insupa inspiration. Får nästan nypa mig själv i armen. Boåsen (och våra plånböcker) lever farligt.

bild: Formex.se 
bild: Formex.se 

Måste få skryta lite om Pauls syster Lynn vars företag, BVN Design redan på Formex i januari fick sina möbler utställda i Trendzon (entre utställningen), ett smärre privilegium om man designar möbler. Och så även denna mässa. Så roligt att det går bra för dem, som de jobbar och står i med att restaurera gamla möbler till nya. Här med fräckt tyg från Van Asch, ett speciellt samarbete som speciellt uppmärksammats på Formex. Ska bli kul att se dem i Trendzone och deras monter live. Men såklart även deras butik i Vaxholm som ska få sig ett besök under vår Stockholmsvisit. 

bild: Formex.se  
bild: Formex.se 

För mig som länge följt bloggare, stylister och fotografer i inredningsbranschen, har det såklart varit en dröm att i egen hög person få besöka Formex och inte bara se bilder och läsa mässrapporter i efterhand. Därför har jag verkligen sett fram emot den här helgen som ett barn på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar