onsdag 6 augusti 2014

Moodboard hall och veranda

Igår...


...besök på bygghandeln för att välja kakel/klinker till hallgolv, det vill säga till groventré, golvet under trappan samt till den inglasade verandan). Vi hade såklart undersökt innan vad vi på ett ungefär kunde tänka oss, varpå besöket slutade i att vi beställde Empoli (blå/grå mönstrad platta till höger) till verandan och Masqat (nedan) till övriga ytor, allt från Golvabia där vi tyckte att utbudet och priset var helt ok. 


För att inte villa bort mig i ett virrvarr av sparade inspirationsbilder och ideér som ligger och mal har jag försökt att få ner allt i moodboards, en för respektive rum. Jag har känt att det är viktigt för att få en överblick över rummets färger och träslag, såväl på väggar som möbler och som för att få bekräftat att dessa passar ihop. Tro mig, det är mycket lättare att se på bild än att försöka att föreställa sig, i tanken blir det ju alltid som jag vill att det ska se ut. Förutom att ge en inblick i respektive rum så har jag möjlighet att scrolla igenom moodboardsen för att försäkra mig om att rummen på ett eller annat sätt går i varandra. Nu är väll inte idealet att behöva inreda alla rum på samma gång, varpå tankar och idéer med varje rum inte bara en gång har flutit ihop med varandra. Med moodboards blir rummen organiserade och tydliga, och med alla idéer och stilar som vi har gått igenom kan vi hålla koll på att husets inredning inte blir spretig och otydlig. Min förhoppning är att husets besökare kommer att märka att det finns en röd tråd genom rummen, även om den inte går att ta på så iallafall med samma känsla genom hela huset. 

Lagom till att hallen blev "färdig" tänkte jag då bjuda på min första moodboard, varsågoda. 

bilder från Golvabia, Pinterest, Hemnet inspiration och Addsimplicity

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar