torsdag 14 augusti 2014

Spikbruket 2014

Två gånger tidigare har jag och Paul åkt för att hälsa på hans släktingar i Spikbruket, som ligger i Virå en bit utanför Katrineholm. Hur klyschigt det än låter så är det en riktig idyll. Nog för att vi redan bor på landet, men lugnet och tystnaden som finns där kan få den mest stressade att slappna av redan när man kliver ur bilen. Anledningen skulle också kunna vara Sonja och Oves otroliga gästfrihet, att man alltid uppvaktas som hotellgäster och för att man får vara precis som man vill. God mat och långa mysiga samtal tillsammans med bastubad med denna utsikt...


...snacka om total uppladdning. 



En gång tillverkades spik här. Sedan Sonja och Ove köpte huset 1989 har de rustat upp det i gammal stil med bravur. Så himla fint. De har verkligen lyckats behålla en gammeldags känsla vilket jag önskar att vi delvis också kommer att kunna göra, jag samlade därför på mig så mycket inspiration jag bara kunde. Vad jag tar med mig? Såpa skurade golv, fina karaffer och den mönstrade tapeten i ett av sovrummen. 





Hoppas vi får möjligheten att komma tillbaka snart. När vi kom hem grillade vi hamburgare och marshmallows. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar