tisdag 12 augusti 2014

På tapeten

Shit, shit, shit. Idag vet jag att jag lever, och att jag renoverar ett hus. Två pass i Boåsen, nr 1 med sista strykningen vitt i tvättstugan, nr 2 sista målartvätten på matsalens tak. Och däremellan x antal timmar i färgaffären, med Paul denna gången. Stackarn var helt slut innan vi ens kommit in. Vad vi kom fram till? Mycket matnyttigt faktiskt, inget jag ännu vågar visa upp eftersom vi behöver sova på både en och två tapetval och i vilket rum de tillslut ska hamna i, men det kommer tids nog. Tro mig, för nu känns det nära. Så. Himla. Kul. 

Här är några vyer som jag snappat upp med mobilkameran under dagen.



Det var bara hem och försöka strukturera upp alla färger, mönster och paneler som grötats ihop efter alla timmar framför bilder, kataloger och tapetvåder. Jag ser ljuset i tunneln och att vi en vacker dag har hittat den perfekta tapeten till var och en av rummen. Pust. 



Till sist denna underbara himmel när Wilma och jag rensar tankarna med en kvällspromenad. Nu säger jag tack och gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar